Silnik postanawiam pisać w C++ + jakaś biblioteka (narazie jest to SDL, ale bardzo możliwe, że to ulegnie zmianie), do inicjalizacji podstawowych czynności (tworzenie okna, dodanie kontekstu OpenGL, podwójne buforowanie, etc.) + OpenGL v 2.1 + shadery w GLSL v 1.2.
Nie posiadam zbyt dobrego sprzętu (karta ATI Mobility HD 2300), więc powinien chodzić on każdemu na kartach podobnych do moich i wzwyż.
Krótko o silniku :
Evolution Engine ma być silnikiem do gier komputerowych, który ma w dużym stopniu ułatwić ten proces.
Chodź istnieje wiele darmowych i profesjonalnych silników takich jak Irrlicht, Ogre, to od zawsze chciałem stworzyć coś samemu. Teraz mam okazję się wykazać.
Silnik ma służyć (jak narazie w założeniach) do renderowania scen outdoors.
Główne moduły :
- grafika (rendering terenu, modelów, efektów, itp)
- fizyka (kolizje, zjawiska)
- dźwięk
- przyjazne GUI
Jako, że jest to silnik do gier więc na początku skupię się tylko i wyłącznie na module grafiki.
Pozdrawiam Norbert G.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz