czwartek, 12 sierpnia 2010

Evolution Engine - krótko co i jak

Silnik postanawiam pisać w C++ + jakaś biblioteka (narazie jest to SDL, ale bardzo możliwe, że to ulegnie zmianie), do inicjalizacji podstawowych czynności (tworzenie okna, dodanie kontekstu OpenGL, podwójne buforowanie, etc.) + OpenGL v 2.1 + shadery w GLSL v 1.2.
Nie posiadam zbyt dobrego sprzętu (karta ATI Mobility HD 2300), więc powinien chodzić on każdemu na kartach podobnych do moich i wzwyż.

Krótko o silniku :
Evolution Engine ma być silnikiem do gier komputerowych, który ma w dużym stopniu ułatwić ten proces.

Chodź istnieje wiele darmowych i profesjonalnych silników takich jak Irrlicht, Ogre, to od zawsze chciałem stworzyć coś samemu. Teraz mam okazję się wykazać.

Silnik ma służyć (jak narazie w założeniach) do renderowania scen outdoors.

Główne moduły :
 - grafika (rendering terenu, modelów, efektów, itp)
 - fizyka (kolizje, zjawiska)
 - dźwięk
 - przyjazne GUI

Jako, że jest to silnik do gier więc na początku skupię się tylko i wyłącznie na module grafiki.

Pozdrawiam Norbert G.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz