środa, 18 sierpnia 2010

EvoEngine - biblioteczka matematyczna

Dziś chciałbym przedstawić prostą biblioteczkę matematyczną.

Główne typy danych to :
Vec2 - wektor/punkt 2D
Vec3 - wektor/punkt 3D
Vec4 - wektor/punkt 4D

Matrix - macierz 4x4

Quaternion / Quat - kwaternion

Biblioteczka zawiera kilka podstawowe przęciąrzone operatory ułatwiające operowanie typami danych.

Zawiera również szeroki wachlarz podstawowych funkcji :

-Normalizacja (sprowadzanie wektora do długości jeden);
-Interpolacja liniowa oraz kwadratowa;
-Różne przekształcania -
   -macierz - kwaternion i odwrotnie 
   - odwrotność macierzy
   - przekształcanie wektorów przez macierze
itp.

Nie będę przedstawiać tutaj kodu źródłowego ponieważ zajmuje grubo ponad 1000 lini. Można go ściągnąć z źródeł mojego projektu (TUTAJ DO POBRANIA - EvoMath.zip), przez co bardzo zachęcam do testowania funkcji i podawanie czego jeszcze tu brakuje (a wiem, że i tak będzie to jeszcze z pewnością uzupełniane).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz